Kroh Blup

ABOUT JOURNAL Topik TWITTER GALLERY INSTAGRAM FOLLOW+ DASHBOARD
:: Online Diary!::
LANDLORD


hola ! My name is INTAN SYAFIQAH. Just call me INTAN / NENE. I'm a SWEET 97. Happy flying here :D
Superb Rich Erk? strike
Tak penting di mana kita bermula, yang penting di mana kita berakhir. ..All is well.. Allahhumma inni as'aluk al-jannah
TUAN TANAH


TITTLE-TATTLE

KLIK SAYA JUGA!!!

follow meh


Bahaya Produk Collagen Plus Vitamin e

ASSALAMUALAIKUM......

Ok, hari ni Intan nak bercerita sikit pasal satu produk nih iaitu... jeng jeng jeng... (tak payah nak misteri sangatlah) produk Collagen Plus Vitamin e . Ahaaa!!! Maybe ada yang antara anda semua sedang memakainya kemudian apabila melihat entry ini, anda memaki Intan. Nevermind, I dah banyak kali kena maki.. hik hok.. *asah parang. Biasalah kehidupan memang banyak liku sikit. Intan buat entry ni saje nak bagitau bukan hasrat dengki or whatever lahkan. Biasalah ada manusia tuh pikiran pelik sikit, nasihat sikit , cakap kita dengki. haihh kita hanya perlu bersabar sahaja melihat manusia sebegini, ye dak? 



"Yang tak ori kot diorang pakai. Aku pakai OK jer."
BACA DULU BAWAH NI

Produk nih, ada certain orang (memang ramai pownnnnn) cakap memang berkesan. Kulit makin putih, jerawat hilang dalam masa seminggu!!!! Ye seminggu or lagi singkat pon I tak tahulahkan sebab tak pernah guna. Biasalah siapa je tak seronok and tertarik bila dengar produk cenggini. Dapat putih dalam masa singkat. Produk nih dia bukan putih sikit dalam masa seminggu k, tapi memang nampak perubahan muka korang akan lebih berseri yakni semakin putih. Sangatlah ramai schoolmate adik Intan menggunakannya. Yeah sebenarnya emmm emm (Pandang kanan, pandang kiri. Bisik) , Intan pun pernah guna jugak hohohoho....TAPI !!! hanya untuk beberapa minit sahaja. My sis belikan Intan produk tuh, katanya bagus dengan hujah dia blablabla. Almaklumlah muka Intan nih macam hitam macam periuk kuali kahkahkahkah. Takpe ciptaan tuhan kita kena bersyukur bukan.

Time guna tuh rasa macam tak sedap hati sebab produk nih sangatlah murah dan terlalu murah. Bukan apa, pelik juga produk murah ni kesan dia hebat habes. Setelah saya menepek-nepekkan produk itu di atas permukaan kulit muka, Intan terus menghubungi Encik Google(my first love) pasal produk nih. WOW!!! rata2 cakap produk nih tak baguih. Intan bukan baca satu dua blog tapi banyak beb! Dan kesannya sangatlah menakutkan. Tanpa melengahkan masa terus Intan cuci secuci cucinya muka nih. Takpelah biar jelah muka hitam cenggini (sedapkan hati, tangan mengusap muka.Eh tangan tersekat , ouh jerawat) .

Antara yang Intan baca, ada tuh pakai baru bape hari, muka dah jerawat nanah. Ada jugak yang berbulan pakai still cerah berseri tapi tup tup lepastu muka kembali hitam malah bertambah teruk sebab kehadiran jerawat blablabla. Intan baca jugak pengakuan pengedar produk ni, dia pun kesal dengan produk tu. Ada jugak yang bertahun-tahun pakai, lepastuh kulit dah teruk. 

Setelah puas ku bebel pasal ini produk, inginku terangkan mengapa terjadinya perkara ini Yelah takkan nak cakap takde bukti. *betulkan kolar baju. Produk ni sebenarnya mengandungi merkuri yang sangatlah banyak . Meh saya terangkan. (sebenarnya kopi paste je nih) Aipppp ... mari kita ke makmal.(tekan kunci kereta lamborghini)

1. Apa itu merkuri?
merkuri adalah cairan logam perak atau disebut air raksa (Hydrargyrum ). Logam ini adalah logam yang ada secara alami,satu-satunya logam pada suhu kamar (25°C) berwujud cair. Di dalam tabel periodik merkuri (Hg) dengan nomor atom 80 dan nomor massa 200.59. Merkuri merupakan unsur transisi dalam susunan tabel periodik unsur, di mana merkuri ada pada golongan II B dan periode 6. Logam murninya keperakan,cairan, tak berbau, dan menggilap. Bila dipanaskan pada suhu 3570C akan menguap. Merkuri banyak ditemukan di alam dan tersebar dalam batu-batuan, biji tambang, tanah, air dan udara sebagai senyawa anorganik dan organik.

2. Apa bahayanya ?
Pemakaian merkuri secara terus menerus itu memang awalnya menjadikan kulit mulus, namun kemudian merkuri itu termendap di bawah kulit. Setelah bertahun-tahun baru kulit kita akan rosak, akan biru kehitaman bahkan dapat menjadi punca timbulnya kanser. bahaya sangat kan ? dan juga dapat memperlambat pertumbuhan janin, mengakibatkan keguguran (Kematian janin dan Mandul), Jeragat hitam pada kulit akan memucat (seakan pudar) dan bila pemakaian dihentikan, jeragat itu akan timbul lagi & bertambah parah (melebar).
Kenal pasti merkuri


Antara produk yang bahaya
Ada juga my friend yang guna produk nih, setelah ku teliti wajahnya, memang kulitnya mulus hakikatnya lapisan kulitnya semakin nipis sebab dapat ku lihat urat di mukanya. Dengar cite ada yang dah nasihat dia, tapi tak makan, so, layan...... Takpe mungkin dia belum dapat banyak pencerahan tentang produk nih. I nak nasihat tapi segan sebab kulit cam kuali  kan... Aipppppp x mau merajuk. Cara nak kenal pasti produk merkuri senang je. Warna dia kalau untuk krim dia ada yang putih dan kuning. Yang penting melekit. Sebenarnya banyak lagi nak cerita tapi rasa macam orang ngantuk baca entry nih.Antara beberapa link yang berguna untuk anda ...kuikui:





Hui dulu Intan pernah sedapkan hati maybe yang bahaya tuh tak ori kut, tapi hakikatnya same je

7 Comment(s)